Złagodzenie bólu mięśni | Ulga dla nadwyrężonych i skręconych mięśni | Nurofen,
Breadcrumbs

Ćwiczenie na siłowni może sprawiać ból

Znasz to uczucie - przesadziłeś na siłowni i odczuwasz ból w mięśniach, o których istnieniu nawet nie wiedziałeś. Nie jesteś sam. Ból mięśni jest powszechny i może pojawić się w każdej części ciała, zarówno w szyi, jak i barkach, nogach i stopach.

Ból mięśni może rozwinąć się niemal i w każdej części Twojego organizmu, w tym w plecach, szyi, barkach, nogach i klatce piersiowej.

Częste przyczyny bólu mięśni
Nie musisz być uzależniony od siłowni, żeby doświadczać bólu mięśni. Może on być spowodowany przez:

  • zbyt intensywne wykorzystywania mięśnia
  • wszelkiego rodzaju aktywność fizyczną, do której nie jesteś przyzwyczajony
  • uraz (nadwyrężenia i skręcenia)
  • napięcie mięśnia.

Urazy takie, jak skręcenia i nadwyrężenia mogą pojawić się, gdy ćwiczysz wykorzystując ciężary, do których Twoje ciało nie jest przyzwyczajone, lub z powodu wypadku, takiego jak upadek lub kolizja.
Jeżeli odczuwasz ból w całym ciele i nie wiesz, skąd on się bierze, może on być spowodowany przez infekcję lub chorobę innego rodzaju. Dobrym pomysłem może być więc wizyta u lekarza.

Porady dotyczące bólu mięśni

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby złagodzić ból mięśni spowodowany przez uraz lub zbyt intensywną pracę mięśnia:

  • Pozwól odpocząć bolącemu mięśniowi
  • Przykładaj lód do bolącego miejsca przez kilka pierwszych dni po doznaniu urazu, po upływie trzech dni zacznij ogrzewać bolące miejsce
  • Możesz zażyć lek przeciwbólowy, taki jak Nurofen.

Aby pomóc zwalczyć ból mięśni spowodowany przez ćwiczenia lub zbyt intensywną pracę:

  • Wykonuj delikatne rozciąganie
  • Unikaj czynności wymagających dużego napięcia mięśni bądź wysiłku
  • Używaj technik rozluźniających, takich jak medytacja, aby zredukować napięcie
  • Spróbuj żelu leczniczego łagodzącego ból, takiego jak Nurofen Żel.


Zapobieganie to najlepszy sposób na uniknięcie bólu mięśni

Istnieją pewne proste kroki, które możesz podjąć, aby złagodzić ból mięśni:

  • Rozgrzewanie się przed ćwiczeniami i pozwalanie organizmowi na ochłonięcie po ćwiczeniach
  • Regularne ćwiczenie, aby utrzymać mięśnie w dobrym stanie
  • Unikanie ćwiczenia, gdy jest się bardzo zmęczonym
  • Utrzymywanie nawodnienia
  • Unikanie wypadków dzięki regularnemu porządkowaniu domu i miejsca pracy
  • Rozciąganie się od czasu do czasu, zwłaszcza, jeżeli pracujesz przy biurku.

Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.
Informacje znajdujące się na tej stronie internetowej nie stanowią diagnozy ani recepty. W razie potrzeby konsultacji skontaktuj się ze swoim lekarzem.
Zapewniamy zachowanie poufności informacji osobowych. Kliknij tutaj aby poznać naszą politykę prywatności.

Bibliografia: