Breadcrumbs

Ćwiczenia mogą być bolesne

POWSZECHNE PRZYCZYNY BÓLU MIĘŚNI

Nie musisz ćwiczyć z uporem maniaka na siłowni, aby odczuć ból mięśni. Może być on wywołany przez:

  • przemęczenie mięśni,
  • każdy rodzaj aktywności fizycznej, do którego nie jesteś przyzwyczajony,
  • kontuzję (naciągnięcie),
  • napięcie mięśni.

Jeśli doświadczasz bólu mięśni i niepokoi Cię to, skonsultuj się ze swoim lekarzem w celu uzyskania pomocy.

 

Jak złagodzić ból mięśni?

Oto sposoby, które pomogą Ci złagodzić ból mięśni spowodowany kontuzją lub przeciążeniem:

  • Daj odpocząć mięśniom w obszarze, gdzie czujesz ból (np. staraj się nie używać ręki, której mięśnie bolą).
  • Zaaplikuj na bolące mięśnie worek lodu lub lód owinięty ręcznikiem – nie umieszczaj go bezpośrednio na skórze. Możesz też zdecydować się na ciepłą terapię i użyć plastrów rozgrzewających .
  • Wraz z ciepłą/zimną terapią możesz zastosować środki przeciwbólowe, takie jak Nurofen Express 200 mg.

Aby złagodzić ból mięśni spowodowany ćwiczeniami lub napięciem:

  • Delikatnie rozciągnij bolące mięśnie i rozruszaj je przy pomocy łagodnych ćwiczeń.
  • Unikaj przez jakiś czas wymagających, forsownych aktywności.
  • Użyj technik relaksacyjnych (np. medytacji), aby zredukować napięcie.
  • Zaaplikuj na bolące miejsce żel przeciwbólowy, taki jak Nurofen Mięśnie i Stawy.

 

Zapobieganie to najlepszy sposób na uniknięcie bólu mięśni

Oto sposoby, które zredukują ryzyko wystąpienia bólu mięśni:

  • Rozgrzewaj się przed ćwiczeniami, a po ich zakończeniu rozciągaj.
  • Ćwicz regularnie, co pozwoli utrzymać mięśnie w dobrej formie.
  • Unikaj ćwiczeń, gdy czujesz duże zmęczenie.
  • Dbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu.
  • Utrzymuj porządek w domu i miejscu pracy, co pomoże uniknąć wypadków.
  • Rozciągaj regularnie mięśnie, zwłaszcza, jeśli pracujesz przy biurku.

PL/2017-10/95