Zdrowe odżywianie dzieci | Rady dla rodziców od Nurofenu dla Dzieci
Breadcrumbs

Wychowywanie zdrowych i szczęśliwych dzieci

Zdrowe odżywianie

Odpowiednie odżywianie i zbilansowana dieta zapewniają zdrowy rozwój dzieci. Bez względu na to czy dziecko jest w wieku niemowlęcym, czy jest nastolatkiem rodzic może podjąć kroki poprawiające sposób żywienia i zachęcające do kreowania zdrowych nawyków żywieniowych. Poniżej przedstawiono pięć najlepszych strategii:

  1. Spożywanie regularnych posiłków z rodziną. Regularne pory odpowiednio zbilansowanych posiłków uczą dzieci, czego rodzice oczekują od nich przy stole. Nigdy nie należy pomijać posiłku, a szczególnie śniadania. Czy spożywacie te same posiłki i o tych samych porach co dzieci? Dzieci są naturalnymi naśladowcami i uczą się od rodziców.

  2. Przyrządzaj różnorodne zdrowe posiłki i przekąski. Wybieraj produkty bogate w błonnik i upewnij się, że posiłki dzieci zawierają odpowiednią ilość warzyw i owoców. Wszystkie dzieci lubią słodycze i czekoladę. Ich spożycie jest dopuszczalne, jednak ważne jest ograniczenie dostępu dzieci do tej grupy produktów. Można pozwolić im na spożycie określonej ilości słodyczy w tygodniu. Warto monitorować co dziecko je poza domem, ponieważ ilość „niezdrowej żywności” spożywanej przez dziecko może zaskoczyć rodziców.

  3. Stań się przykładem, jedząc zdrowo.

  4. Unikaj kłótni o jedzenie. Prowadzą one do impasu, który nie daje żadnych korzyści. Wybierz odpowiednią porę na omówienie posiłków z każdym z dzieci. Szanuj ich oczekiwania, zachowując jednak zdrowy rozsądek. Dzieci mogą zwyczajnie nie lubić smaku niektórych potraw.

  5. Włącz dziecko w proces gotowania. Przygotowywanie posiłków z mamą lub tatą, lub nakrywanie do stołu sprawi, że dziecko będzie pamiętało o porach posiłku.