Pozbądź się bólu pleców raz na zawsze | Artykuły i Porady | Nurofen
Breadcrumbs

Pozbądź się bólu pleców raz na zawsze

,,Siedź prosto!"

,,Nie garb się!"

Zapewne wielokrotnie słyszałeś te dwa zdania w swoim życiu, wypowiedziane przez nauczycielkę w szkole czy też przy stole podczas rodzinnego obiadu. Mimo że mogły wydawać ci się irytujące, od dzieciństwa powinieneś troszczyć się o zachowanie właściwej postawy.

Wszystko jedno, czy masz pracę biurową i spędzasz w pozycji siedzącej 8 godzin dziennie, podnosisz z ziemi ciężkie przedmioty czy może wciąż schylasz głowę, aby korzystać ze smartfona. Nieprawidłowa postawa podczas tych czynności może mieć ogromny wpływ na twoje ciało i negatywnie odbić się na zdrowiu

Jak wygląda neutralna, prawidłowa pozycja kręgosłupa? Aby ją uzyskać, musisz ściągnąć łopatki, rozluźnić barki i oddalić ramiona od uszu oraz wypiąć klatkę piersiową. Stojąc, utrzymuj ciężar ciała na obu nogach. Taka postawa sprawia, że wszystkie kręgi, mięśnie i kości wspierają twoje ciało podczas ruchu. W ten sposób znacząco zmniejszają ryzyko wystąpienia bólu pleców.

Jeśli się garbisz lub w inny sposób wyginasz plecy lub szyję, jesteś o wiele bardziej narażony na kontuzje i urazy, które pozornie nie mają związku z kręgosłupem. Zła postawa może doprowadzić do uczucia sztywności mięśni i więzadeł, a w konsekwencji do bólu i chorób układu mięśniowo–kostnego.

 

Postawa wpływa na wszystko

Czy wiedziałeś, że garbienie się może ograniczyć pojemność twoich płuc o 30%? To oznacza, że całe twoje ciało musi włożyć więcej pracy w dostarczenie wystarczającej ilości tlenu do wszystkich komórek. W efekcie twój oddech spłyca się, co prowadzi do najróżniejszych konsekwencji – od mniejszej zdolności logicznego myślenia, aż po choroby serca. Siedząc w neutralnej pozycji, pozwalasz organom wewnętrznym spełniać swoje funkcje i wspierasz też prawidłowy proces trawienia. Ponadto ściągając łopatki, oddalając ramiona od uszu i wypychając klatkę piersiową do przodu, wyglądasz na osobę atrakcyjniejszą i bardziej pewną siebie.

 

Jak poprawić postawę?

  1. Naucz się siedzieć

Jeśli nie jesteś w stanie uniknąć wielogodzinnego siedzenia za biurkiem, postaraj się o dobre krzesło. Powinno mieć regulowaną wysokość i umożliwiać taki sposób siedzenia, by dolna część twoich pleców znajdowała oparcie. Siadając, oprzyj lędźwiowy odcinek kręgosłupa o krzesło, połóż stopy płasko na podłodze i postaraj się, aby kolana pozostały na tym samym poziomie, co biodra. 

  1. Poszukaj dobrego materaca

Jedną trzecią życia spędzamy, śpiąc. Dlatego jeśli chcesz mieć zdrowy kręgosłup, musisz postarać się o materac dobrej jakości. Wygodny materac zminimalizuje ryzyko pojawienia się bólu pleców i poprawi jakość twojego snu.

Najlepiej sprawdź, który materac jest dla ciebie najlepszy, jeszcze w sklepie przed zakupem. Nie bój się spędzić kilku minut leżąc na sklepowym łóżku. Jeśli twój materac jest starszy niż 10 lat, to najwyższa pora, aby poszukać nowego.

  1. Ustaw komputer

Ekran powinien być ustawiony naprzeciw ciebie, a jego górna krawędź znajdować się delikatnie poniżej poziomu wzroku. Komputer ustaw na odległość wyciągnięcia ramienia. Postaraj się tak umieścić ekran, aby podczas pracy nie było konieczności pochylania głowy – w przeciwnym razie możesz spodziewać się problemów związanych z bólem karku i pleców. Zadbaj też, by nadgarstek również znajdował się na podkładce pod myszkę, to zmniejszy napięci mięśni ręki podczas pracy na komputerze.

 

A co, jeśli boli?

Poprawa postawy podczas siedzenia za biurkiem powinna przynieść stopniową poprawę. Jeśli odczuwasz ból kręgosłupa lub stawów, ulgę może przynieść także specjalny żel łagodzący albo tabletki Nurofen Mięśnie i Stawy Forte. Takie leki są bardzo skuteczne, a ich działanie trwa nawet do 8 godzin. Podczas stosowania upewnij się, że jednocześnie pamiętasz o zachowaniu prawidłowej postawy. Jeśli ból nie ustępuje, skontaktuj się z lekarzem.

PL/2017-10/82

 

 

Nurofen Mięśnie i Stawy Forte, Ibuprofenum , 400 mg, tabletki powlekane.

Wskazania do stosowania:

bóle różnego pochodzenia o małym i umiarkowanym nasileniu: bóle okolicy krzyżowej, nerwobóle, bóle mięśni i stawów. Przeciwwskazania: nadwrażliwość na ibuprofen lub którąkolwiek substancję pomocniczą produktu leczniczego; reakcje nadwrażliwości w wywiadzie (np. pokrzywka, nieżyt nosa, obrzęk naczynioruchowy lub astma oskrzelowa) po przyjęciu kwasu acetylosalicylowego lub innych niesteroidowych leków przeciwzapalnych (NLPZ), czynną lub występującą w wywiadzie chorobą wrzodową żołądka i (lub) dwunastnicy lub krwawieniem (dwa lub więcej wyraźne epizody potwierdzonego owrzodzenia lub krwawienia); perforacja lub krwawienie z przewodu pokarmowego w wywiadzie, związane z wcześniejszym leczeniem NLPZ; ciężką niewydolność: wątroby, nerek lub serca (klasa IV wg NYHA); przyjmowanie jednocześnie innych niesteroidowych leków przeciwzapalnych, w tym inhibitorów COX-2 (zwiększone ryzyko wystąpienia działań niepożądanych); ostatni trymestr ciąży, skaza krwotoczna. Podmiot odpowiedzialny: Reckitt Benckiser (Poland) S.A.

Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.