Breadcrumbs

Jak zapobiegać przeziębieniu i grypie?

Podczas zimowych miesięcy, kiedy temperatura na zewnątrz spada, nie trudno o przeziębienie. Kichanie i kaszel to nieodłączny element tego sezonu. W tym artykule przyjrzymy się kilku sposobom, które okażą się pomocne w zakresie zapobiegania zimowym przeziębieniom. Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom zarówno Ty, jak i cała Twoja rodzina unikniecie przeziębienia i grypy przez cały zimowy sezon!  

 

Regularne mycie rąk

To bardzo ważna zasada, niezależnie od tego, czy jesteś mamą, która opiekuje się dziećmi w domu czy regularnym pracownikiem biura. Każdy z nas jest narażony na kontakt z olbrzymią ilością zarazków każdego dnia. Regularne mycie rąk to najlepszy sposób na pozbycie się bakterii i wirusów zanim dostaną się do organizmu, wywołując objawy przeziębienia czy grypy. Dlatego warto wyrobić sobie nawyk dokładnego i regularnego mycia rąk.

 

Zaleca się, aby mycie rąk trwało co najmniej 20-30 sekund. Dokładne mycie rąk mydłem powinno obejmować obie strony dłoni, przestrzenie między palcami oraz pod powierzchnią paznokci. Na koniec wytrzyj dłonie jednorazową chusteczką. Stosowanie wielorazowego ręcznika sprzyja rozwojowi bakterii na jego powierzchni w wyniku zalegającej na nim wilgoci. Jeśli jednak wolisz korzystać z ręcznika, pamiętaj aby regularnie prać go z użyciem środków antybakteryjnych.

 

Unikaj kontaktu dłoni z twarzą, aby zminimalizować ryzyko dostania się bakterii i wirusów do organizmu przez oczy, nos czy usta.

 

Zdrowy tryb życia

Prowadzenie zdrowego stylu życia to najlepszy sposób na wzmocnienie systemu odpornościowego i przygotowanie go na walkę z bakteriami i wirusami wywołującymi objawy przeziębienia i grypy. Proste codzienne nawyki, takie jak zapewnienie organizmowi odpowiednich substancji odżywczych i witamin w ramach diety jest bardzo ważne. Stanowią one „paliwo” dla organizmu, które zapewnią energię na cały dzień. Bardzo ważna jest także optymalna ilość snu, który jest konieczny do prawidłowego funkcjonowania organizmu i utrzymania go w zdrowiu. Pół godziny lekkiego wysiłku fizycznego wystarczy, aby wykształcić sobie naturalną ochronę przed wirusami.

 

Odpowiednia ilość płynów

Pamiętaj, aby pić 6-8 szklanek wody każdego dnia. Jest to ilość, która pozwala na pozbycie się toksyn z organizmu, a także na odpowiednie nawilżenie ciała (i gardła). Zapobiega to także rozwojowi bakterii. Jeśli nie masz ochoty pić czystej wody w tak dużej ilości, dobrym rozwiązaniem jest także picie zielonej herbaty lub mięty w ciągu dnia. Inną opcją jest gorąca woda z dodatkiem cytryny i miodu. Taka mieszanka jest bogata w witaminę C, która pomaga walczyć z pierwszymi objawami przeziębienia i grypy. Posiadający antybakteryjne właściwości miód przynosi ulgę w bólu gardła.

 

Płukanie gardła słoną wodą

Wymieszaj jedną łyżeczkę soli z ciepłą wodą. Tak przygotowaną mieszankę stosuj 3-4 razy dziennie do płukania gardła w celu zapewnienia optymalnego nawilżenia, a także zniwelowania nieprzyjemnego uczucia drapania w gardle. Sól łagodzi ból gardła i pomaga zapobiec rozwojowi bakterii.

 

Nurofen Zatoki

Jeśli potrzebujesz ulgi w bólu, wypróbuj Nurofen Zatoki, który pomoże Ci zredukować objawy. Pamiętaj, aby przed zastosowaniem produktu zapoznać się z ulotką dołączoną do opakowania. Formuła Nurofen Zatoki opiera się na dwóch substancjach aktywnych: ibuprofenie oraz chlorowodorku pseudoefedryny, które pomagają w walce z objawami przeziębienia i grypy, takimi jak: ból głowy, gorączka czy ból zatok. Pamiętaj, aby zachować co najmniej 4 godziny odstępu pomiędzy kolejnymi dawkami. Jeśli objawy nasilają się lub utrzymują przez dłuższy czas, skonsultuj się z lekarzem.  

 

Nie pozwól, aby zimowe przeziębienie czy grypa przeszkodziły Ci w codziennych obowiązkach. Zadbaj o swój organizm, aby przygotować go na walkę z bakteriami i wirusami.

 

PL/2017-04/20