Przepisy dla kobiet w ciąży | Porady żywieniowe dla kobiet w ciąży | Nurofen dla dzieci
Breadcrumbs

Co jest ważne dla zdrowia kobiety w ciąży?

Rosnąca w Tobie mała osóbka z dnia na dzień staje się coraz silniejsza. Jest to cudowne uczucie oraz bardzo cenny czas. Twoje dziecko jest całkowicie uzależnione od sposobu, w jaki się odżywiasz.

Dlatego tak ważne jest dbanie o swoje zdrowie w czasie ciąży. Poniżej przedstawiany niektóre z głównych czynników, które pomogą Ci zachować zdrowie w czasie ciąży.

Dobre odżywianie

Dostępnych jest wiele informacji o tym, co można, a czego nie można jeść w czasie ciąży. Należy pamiętać o regularnym spożywaniu posiłków i wybieraniu zdrowej żywności, takiej jak:

  • Świeże owoce i warzywa
  • Węglowodany (chleb, makaron, ziarna, ziemniaki i produkty zbożowe)
  • Mięso lub ryby, szczególnie ryby oleiste (należy pamiętać o unikaniu niektórych rodzajów ryb, takich jak owoce morza)
  • Mleko i inne produkty mleczne (należy pamiętać o unikaniu niektórych rodzajów produktów mlecznych, takich jak ser pleśniowy).

Aktywność fizyczna

Ćwiczenia są bardzo korzystne dla kobiet w ciąży. Nie tylko zmniejszają poziom stresu i zapewniają dobry sen, ale również ułatwiają poród. Dlaczego nie mogłabyś spróbować:

  • Marszu
  • Pływania
  • Spokojnych ćwiczeń wzmacniających i rozciągających (jeśli w zajęciach tych uczestniczyłaś jeszcze przed zajściem w ciążę należy poinformować o niej prowadzącego zajęcia)
  • Jazdy na rowerze (z wyjątkiem późnego etapu ciąży)

Przed rozpoczęciem nowego rodzaju aktywności fizycznej zawsze należy zasięgnąć porady lekarza prowadzącego.

Odpoczynek

Prawie każdy nowy rodzic najbardziej narzeka na brak snu! Spróbuj więc odpocząć. Jeśli ze względu na swój obecny stan w nocy nie możesz się dobrze wyspać, wypróbuj:

  • Spania na boku lub z poduszką pomiędzy nogami.
  • Poznania techniki odprężającej.
  • Noszenia luźnej piżamy, aby nie przegrzać się w nocy.
  • Odprężającej kąpieli.